Categories: Bankas

Ko darīt, lai Swedbank internet banka būtu pieejama pēc paroles aizmiršanas?

Foto: Pixabay.com

Ņemot vērā to paroļu, kodu, durvju kodu un citu drošības sistēmu atslēgas, kas mums diendienā ir jāatceras, nav pārsteigums, ka reizēm gadās aizmirst, piemēram, bankas kartes PIN kodu vai internetbankas paroli, tādēļ Swedbank internet banka kļūst nepieejama. Kā šādos gadījumos rīkoties, stāsta Olga Dadeika, Swedbank Konsultāciju un klientu servisa vadītāja.

Aizmirsies PIN kods bankas kartei

Iespējams, Tu nemaz to nezināji, bet savas kredītkartes vai debetkartes PIN kodu zini tikai un vienīgi Tu. Šī informācija nav pieejama ne tam bankas darbiniekam, kurš Tev izsniedza karti ar visu kodu, ne arī tā ir atrodama bankas sistēmā, tādēļ bankas darbinieki nevarēs Tev atgādināt aizmirsto PIN kodu. Vienīgais, ko Tu vari darīt, ir ievietot savu karti bankomātā un mēģināt pēc kinētiskās atmiņas (kustību atmiņa) uzspiest kodu cerībā, ka Tavi pirksti kustības pieraduma un atmiņas dēļ uzspiedīs koda kombināciju, kas izrādīsies nekļūdīgi pareiza. Bet atceries, ka Tu varēsi dot saviem pirkstiem šo uzdevumu tikai trīs reizes, jo kļūdoties trešajā, bankomāts karti aizturēs, to nāksies slēgt un pasūtīt jaunu. Protams, par to būs jāmaksā gan izgatavošanas maksu, gan ikmēneša maksu, bet neraizējies – par slēgto karti maksāt nevajadzēs, līdzko tiks izsniegta jaunā bankas karte.

Aizmirsi internetbankas paroli?

Ar internetbankas paroles atjaunošanu ir daudz vienkāršāk – tās atcerēšanās un atcerēto variantu izmēģināšanās mēģinājumu skaits atšķirībā no PIN koda ir pieci. Rakstot paroli ir svarīgi pārliecināties, ka:

  • nav ieslēgts CAPS LOCK jeb lielie burti;
  • nav nomainījusies klaviatūras ievades valoda;
  • ja izmanto mazo ciparu paneli uz klaviatūras – vai tas ir ieslēgts.

Bieži vien problēma ir nevis aizmirsta, bet nepareizi ievadīta parole tieši šo minēto apstākļu dēļ. Kas notiek tad, ja visas piecas reizes “trāpi garām” ar paroli? Zvani uz klientu apkalpošanas centru, kur Tev atbloķēs pieeju internetbankai un iedos iespēju vēl piecas reizes mēģināt ievadīt īsto paroli, savukārt gadījumā, ja Tavs telefona numurs ticis piereģistrēts bankā, Tu varēsi saņemt jauno paroli SMS veidā. Ja nobloķēsi pieeju internetbankai otrreiz, tad būs jāiet uz bankas filiāli, kas atrodas Tev vistuvāk, un klātienē jāatjauno pieeja.